De websites van VID Nederland B.V. gebruiken (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren, voor social media en om advertenties te tonen. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
9 meldingen, waarvan 5 files (17 km) N270 dicht door aanrijding tussen vrachtwagen en auto A50 nagenoeg dicht door fors ongeluk Lange files A20 na ongelukken bij Maassluis 9 meldingen, waarvan 5 files (17 km) A6 afgesloten na een ongeluk Technische storing Koning Willem Alexandertunnel A2

Projecten en Beheer

Vanaf 2006 richtte de VID haar pijlen niet meer uitsluitend op het leveren van verkeersinformatie. Naar aanleiding van vragen van wegbeheerders werden diensten ontwikkeld die deze beheerders helpen het verkeer te managen, met name in tijdelijke situaties.

Zo ontving de VID in 2007 van Minister Eurlings de vanAnaarBeter-prijs voor de inzet van tijdelijke reistijdinformatie bij wegwerkzaamheden: niet alleen over de route waarover gewerkt wordt, maar ook over alternatieve routes.

Aanvankelijk werd de benodigde reistijdinformatie veelal ingewonnen met kentekenregistratiecamera's, maar vanaf 2010 werd VID's eigen Bluetooth reistijdmeetsysteem steeds meer toegepast. Hierbij worden unieke Bluetooth-gegevens van passerende voertuigen gebruikt om reistijden te bepalen. Dit meetnet, dat in tijdelijke en meer permanente situaties werd toegepast, is inmiddels uitgegroeid tot vele honderden inwinlocaties.

Uiteindelijk is de VID gegroeid tot een allround dienstverlener op het gebied van gegevensinwinning en ondersteuner van verkeersmanagement, met een groot aantal diensten die veelal “vanaf de plank” leverbaar zijn, zoals een anti-sluipsysteem, een systeem om hoogtemeldingen te visualiseren, een reistijdinformatiesysteem en een filebeveiligingssysteem. Ook heeft de VID oplossingen voor tijdelijke parkeerverwijzing en incident management camera's. Verder bedient de VID in opdracht van wegbeheerders verkeerssystemen zoals Dynamische InformatiePanelen.

Spitsverwachting

ma 23 januari (Avond)
reguliere spits

In de loop van de spits kan het zuidoosten van het land met winterse neerslag te maken krijgen. Daarbij kan het glad zijn omdat de neerslag op de koude ondergrond valt. De meeste drukte verwachten we tussen 17.30 en 18.00 uur.

Bij een reguliere spits wordt tot 225 km verwacht. Alle knelpunten hebben files.

di 24 januari (Ochtend)
zware spits

De dag begint op veel plaatsen met (dichte) mist. In het zuiden van het land valt eerst nog wat winterse neerslag en in het hele land kan het door bevriezing glad zijn. De kans op ongelukken is daardoor extra groot.

Bij een zware spits wordt tot 350 km verwacht. Naast knelpuntfiles ook veel andere files.