De websites van VID Nederland B.V. gebruiken (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren, voor social media en om advertenties te tonen. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
13 meldingen, waarvan 2 files (5 km) Dit weekend veel hinder door wegwerk A4 Ernstig ongeluk nabij Heinenoordtunnel in de A29 Weekendhinder door wegwerk A6 bij Muiderberg 13 meldingen, waarvan 2 files (5 km) Mestwagen gekanteld, verbindingsweg A29/N59 dicht Komende tijd hinder door wegwerk Beekbergen (A1)

Projecten en Beheer

Vanaf 2006 richtte de VID haar pijlen niet meer uitsluitend op het leveren van verkeersinformatie. Naar aanleiding van vragen van wegbeheerders werden diensten ontwikkeld die deze beheerders helpen het verkeer te managen, met name in tijdelijke situaties.

Zo ontving de VID in 2007 van Minister Eurlings de vanAnaarBeter-prijs voor de inzet van tijdelijke reistijdinformatie bij wegwerkzaamheden: niet alleen over de route waarover gewerkt wordt, maar ook over alternatieve routes.

Aanvankelijk werd de benodigde reistijdinformatie veelal ingewonnen met kentekenregistratiecamera's, maar vanaf 2010 werd VID's eigen Bluetooth reistijdmeetsysteem steeds meer toegepast. Hierbij worden unieke Bluetooth-gegevens van passerende voertuigen gebruikt om reistijden te bepalen. Dit meetnet, dat in tijdelijke en meer permanente situaties werd toegepast, is inmiddels uitgegroeid tot vele honderden inwinlocaties.

Uiteindelijk is de VID gegroeid tot een allround dienstverlener op het gebied van gegevensinwinning en ondersteuner van verkeersmanagement, met een groot aantal diensten die veelal “vanaf de plank” leverbaar zijn, zoals een anti-sluipsysteem, een systeem om hoogtemeldingen te visualiseren, een reistijdinformatiesysteem en een filebeveiligingssysteem. Ook heeft de VID oplossingen voor tijdelijke parkeerverwijzing en incident management camera's. Verder bedient de VID in opdracht van wegbeheerders verkeerssystemen zoals Dynamische InformatiePanelen.

Spitsverwachting

ma 29 mei (Ochtend)
reguliere spits

Een normale maandagochtendspits met het drukste moment rond 08.00 uur. Maandagochtend piekt de spits altijd wat vroeger dan anders.

Bij een reguliere spits wordt tot 225 km verwacht. Alle knelpunten hebben files.

ma 29 mei (Avond)
lichte spits

Vooraf voorzien we geen problemen. Een normale maandagmiddag, die zijn altijd wat minder druk dan de andere dagen van de week.

Bij een lichte spits wordt tot 150 km verwacht. De normale knelpunten hebben files.