De websites van VID Nederland B.V. gebruiken (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren, voor social media en om advertenties te tonen. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
7 meldingen, waarvan 1 file (2 km) Fataal ongeval op N14 bij Den Haag Gooiseweg (N305) dicht na fataal ongeluk Uren wachten voor boot naar Texel 7 meldingen, waarvan 1 file (2 km) Flinke hinder Ring Alkmaar N242 Mogelijk nog wenfiles na wijzigingen op A1

Projecten en Beheer

Vanaf 2006 richtte de VID haar pijlen niet meer uitsluitend op het leveren van verkeersinformatie. Naar aanleiding van vragen van wegbeheerders werden diensten ontwikkeld die deze beheerders helpen het verkeer te managen, met name in tijdelijke situaties.

Zo ontving de VID in 2007 van Minister Eurlings de vanAnaarBeter-prijs voor de inzet van tijdelijke reistijdinformatie bij wegwerkzaamheden: niet alleen over de route waarover gewerkt wordt, maar ook over alternatieve routes.

Aanvankelijk werd de benodigde reistijdinformatie veelal ingewonnen met kentekenregistratiecamera's, maar vanaf 2010 werd VID's eigen Bluetooth reistijdmeetsysteem steeds meer toegepast. Hierbij worden unieke Bluetooth-gegevens van passerende voertuigen gebruikt om reistijden te bepalen. Dit meetnet, dat in tijdelijke en meer permanente situaties werd toegepast, is inmiddels uitgegroeid tot vele honderden inwinlocaties.

Uiteindelijk is de VID gegroeid tot een allround dienstverlener op het gebied van gegevensinwinning en ondersteuner van verkeersmanagement, met een groot aantal diensten die veelal “vanaf de plank” leverbaar zijn, zoals een anti-sluipsysteem, een systeem om hoogtemeldingen te visualiseren, een reistijdinformatiesysteem en een filebeveiligingssysteem. Ook heeft de VID oplossingen voor tijdelijke parkeerverwijzing en incident management camera's. Verder bedient de VID in opdracht van wegbeheerders verkeerssystemen zoals Dynamische InformatiePanelen.

Spitsverwachting

ma 1 mei (Ochtend)
lichte spits

Sommige scholen plakken nog een weekje vakantie achter afgelopen week, met als gevolg dat we ook minder woon-werkverkeer zien. Daarbij hebben veel mensen vrij omdat het de Dag van de Arbeid is. We verwachten ongeveer 100 km file op het drukste moment.

Bij een lichte spits wordt tot 150 km verwacht. De normale knelpunten hebben files.

ma 1 mei (Avond)
lichte spits

De maandagmiddag verloopt waarschijnlijk niet helemaal droog. Het is in de middag nog rustiger dan op maandagmorgen. Verkeer Op de A1 Amsterdam - Amersfoort moet extra opletten. De situatie op knooppunt Muiderberg is veranderd, waardoor veel mensen op het laatste moment nog van rijstrook kunnen wisselen. Wees daar beducht op.

Bij een lichte spits wordt tot 150 km verwacht. De normale knelpunten hebben files.