De websites van VID Nederland B.V. gebruiken (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren, voor social media en om advertenties te tonen. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
72 meldingen, waarvan 51 files (172 km) Komende dagen nog hinder door herstelwerk Schipholtunnel (A4) Ongeval op Sijtwendetrace N14 2 rijstroken vrij, maar ook woensdag hinder Schipholtunnel (A4) verwacht 72 meldingen, waarvan 51 files (172 km) Drama op de wegen rond Amsterdam Schipholtunnel (A4) toch hele avondspits dicht

Projecten en Beheer

Vanaf 2006 richtte de VID haar pijlen niet meer uitsluitend op het leveren van verkeersinformatie. Naar aanleiding van vragen van wegbeheerders werden diensten ontwikkeld die deze beheerders helpen het verkeer te managen, met name in tijdelijke situaties.

Zo ontving de VID in 2007 van Minister Eurlings de vanAnaarBeter-prijs voor de inzet van tijdelijke reistijdinformatie bij wegwerkzaamheden: niet alleen over de route waarover gewerkt wordt, maar ook over alternatieve routes.

Aanvankelijk werd de benodigde reistijdinformatie veelal ingewonnen met kentekenregistratiecamera's, maar vanaf 2010 werd VID's eigen Bluetooth reistijdmeetsysteem steeds meer toegepast. Hierbij worden unieke Bluetooth-gegevens van passerende voertuigen gebruikt om reistijden te bepalen. Dit meetnet, dat in tijdelijke en meer permanente situaties werd toegepast, is inmiddels uitgegroeid tot vele honderden inwinlocaties.

Uiteindelijk is de VID gegroeid tot een allround dienstverlener op het gebied van gegevensinwinning en ondersteuner van verkeersmanagement, met een groot aantal diensten die veelal “vanaf de plank” leverbaar zijn, zoals een anti-sluipsysteem, een systeem om hoogtemeldingen te visualiseren, een reistijdinformatiesysteem en een filebeveiligingssysteem. Ook heeft de VID oplossingen voor tijdelijke parkeerverwijzing en incident management camera's. Verder bedient de VID in opdracht van wegbeheerders verkeerssystemen zoals Dynamische InformatiePanelen.

Spitsverwachting

do 30 maart (Avond)
zware spits

Dit wordt een drukke spits. We verwachten ruim 240 kilometer file op het drukste moment. Nog altijd slechts 2 rijstroken open bij de Schipholtunnel, dus we verwachten drukte.

Bij een zware spits wordt tot 350 km verwacht. Naast knelpuntfiles ook veel andere files.

vr 31 maart (Ochtend)
(vrijwel) geen spits

De zon zal zich weer flink van haar beste kant laten zien. Dat betekent dat de zonnebril weer uit het handschoenenvakje mag. Veel verkeersaanbod zal er niet zijn, dus verwachten we een normaal spitsbeeld.

Bij (vrijwel) geen spits wordt tot 75 km verwacht. Enkele files op de zwaarste knelpunten.