De websites van VID Nederland B.V. gebruiken (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren, voor social media en om advertenties te tonen. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
11 meldingen, waarvan 2 files (9 km) 2 rijstroken vrij, maar ook woensdag hinder Schipholtunnel (A4) verwacht Drama op de wegen rond Amsterdam Schipholtunnel (A4) toch hele avondspits dicht 11 meldingen, waarvan 2 files (9 km) Hinder door afgesloten Schipholtunnel (A4) [DINSDAGOCHTEND] Schipholtunnel dicht, forenzen laten auto thuis

Gedragscode privacy VID-data

Website

Op onze websites verzamelen wij geen persoonlijke gegevens (met uitzondering van het gedeelte 'Mijn VID'; zie de betreffende paragraaf voor meer informatie). Voor statistische doeleinden en de mogelijkheid om verstoringen of fouten te verhelpen, worden alle HTTP-requests gelogd door de webserver; hierbij worden het IP-adres en de opgevraagde url geregistreerd. Deze gegevens zijn niet door de VID te herleiden naar personen.

Cookies

Het is mogelijk dat derde partijen informatie over je surfgedrag opslaan in zogenaamde cookies. Ons beleid met betrekking tot cookies wordt beschreven in onze cookieverklaring.

Geolocatie

De verkeerskaart op de website maakt gebruik van geolocatie om de locatie van de gebruiker te bepalen. De op die manier verkregen locatie wordt niet opgeslagen, maar alleen gebruikt voor de functies van de verkeerskaart, zoals het inzoomen op de regio waarin de gebruiker zich bevindt.

Mijn VID

Om de functionaliteit van onze mobiele app te ondersteunen, kun je een account aanmaken op het 'Mijn VID'-gedeelte van de website. Het is hiervoor benodigd om je naam en email-adres op te geven; het invoeren van je werk- en woonadres is vrijwillig. Via 'Mijn VID' is het onder meer mogelijk een overzicht te genereren van de door jou met de VID-app gemaakte ritten.

Gegevens over de met de VID-app gemaakte ritten worden in geanonimiseerde en geaggregeerde vorm voor evaluatiedoeleinden beschikbaar gesteld aan de opdrachtgever. Het verzamelen en verwerken van de persoonsgegevens is gemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens onder nummer 1558379.

Verkeersdata

De VID verzamelt op verschillende wijze data. De data wordt gebruikt om verkeersinformatie te genereren. De inwinning van verkeersdata wordt op verschillende wijze uitgevoerd. Dit kan door middel van het automatisch lezen van kentekens of door het registreren van Bluetooth-apparatuur in voertuigen.

Bij een kentekencamera wordt een kenteken gelezen, terwijl bij een bluetooth-detector een MAC-adres wordt gelezen. Voordat de data wordt opgeslagen in een database worden alle gegevens omgezet naar onomkeerbare zogenaamde hashwaarden. Lees de uitgebreide uitleg over bluetooth-inwinning voor meer informatie.

Verkeerscamera's

Voor de videocamera's waarvan de beelden publiekelijk beschikbaar worden gesteld, zoals via de VID-website, geldt dat deze hangen op locaties ver van het verkeer en hiermee niet ingezoomd kan/zal worden opdat individuele personen of persoonskenmerken niet herkenbaar zullen zijn.

Spitsverwachting

wo 29 maart (Avond)
reguliere spits

Bij Amsterdam zorgt het herstelwerk aan de Schipholtunnel voor veel langere files dan gewoonlijk. In andere delen van het land verloopt de avondspits zonder grote problemen.

Bij een reguliere spits wordt tot 225 km verwacht. Alle knelpunten hebben files.

do 30 maart (Ochtend)
reguliere spits

De zon zal zich vandaag af en toe laten zien en er wordt nauwelijks regen verwacht. We verwachten vooraf verder geen problemen, maar bij ongelukken kunnen de files wel snel in lengte gaan toenemen.

Bij een reguliere spits wordt tot 225 km verwacht. Alle knelpunten hebben files.