De websites van VID Nederland B.V. gebruiken (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren, voor social media en om advertenties te tonen. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
9 meldingen (geen file) Spookrijder ramt diverse auto's op A12 Ongeval met vrachtwagen A16 Moerdijkbrug Lange file A50 na aanrijding 9 meldingen (geen file) Spits bij Parijs nog nooit zo druk: 546 kilometer file A15 weekend dicht bij Tiel Komende tijd vaak hinder door mist

Afbouw tunnels A73 ligt op schema

De afbouw van de Roertunnel en de tunnel Swalmen verloopt tot nu toe nog steeds volgens planning. De Roertunnel en de tunnel Swalmen zijn tot 1 december 2009 (6.00 uur) gesloten waarna ze volledig worden opengesteld voor het verkeer.

In de laatste fase van de afbouw wordt met name gewerkt aan het integraal testen van de technische systemen van de Roertunnel en de tunnel Swalmen. Deze testen zijn noodzakelijk om aan te tonen dat de systemen ook bij calamiteiten goed functioneren.

De A73-tunnels moeten voldoen aan strenge veiligheidsnormen. De veiligheidsbeambte geeft advies over de veiligheid van de tunnel aan de beheerder. Rijkswaterstaat dient vervolgens bij de Gemeente Roermond een aanvraag in voor de openstellingsvergunning waarna de gemeente advies inwint bij de brandweer. Het college van B&W van Roermond besluit uiteindelijk over de openstelling. In deze laatste periode is de opleiding en training van tunneloperators, alsook van de medewerkers van de hulpdiensten en van de beheerder in de tunnel, een belangrijke voorwaarde voor de definitieve openstelling.

De voortgang van alle activiteiten wordt dagelijks bewaakt en waar nodig bijgestuurd. Op deze manier is alles erop gericht om de tunnels op 1 december te kunnen openstellen.

Zoals verwacht leidt de sluiting van de tunnels tot meer verkeersdrukte in de regio Roermond. Rijkswaterstaat heeft in overleg met de regio een breed pakket aan maatregelen getroffen. Daardoor blijft de bereikbaarheid en verkeersdoorstroming van Roermond gewaarborgd. Deze maatregelen betreffen onder meer de inzet van de A73 MinderHinderPas, de vanAnaarBeter-treinkaartjes, het instellen van omleidings -en adviesroutes, DRIP’s, het VID-reistijdeninformatiesysteem, tekstkarren, extra verkeersborden en de inzet van verkeersregelaars.

Laatst gewijzigd: 9 november 2009, 10:00
pp

Spitsverwachting

do 21 september (Ochtend)
reguliere spits

Wat een geluk, we krijgen nog een beetje nazomer en dat start vandaag. In de vroege ochtend kan het plaatselijk wat mistig zijn, maar naast de gebruikelijke drukte op donderdagochtend verwachten we vooraf geen bijzonderheden. Misschien moet je in de loop van de spits je zonnebril dan toch weer tevoorschijn gaan halen.

Bij een reguliere spits wordt tot 225 km verwacht. Alle knelpunten hebben files.

do 21 september (Avond)
reguliere spits

Ook het verloop van de avondspits zal gunstig uitpakken voor het verkeer. We verwachten geen bijzonderheden en geen enorme files, tenzij ergens een weg wordt afgesloten door een incident, maar daar gaan we vooraf natuurlijk niet vanuit.

Bij een reguliere spits wordt tot 225 km verwacht. Alle knelpunten hebben files.